4 ian. 2011

Uitat intre carti

Cercetand biblioteca in cautare de o noua victima literara
Auzii un suspin de copil fin
Intr-un colt uitat de lumina si pretuit de paianjeni
Modesta si prafuita, o cartea, plangea intre coperti groase
Cum o deschisei mii de file isi luara zborul de porumbel
Pierzandu-se in ochii mei, aruncandu-ma in copilaria cartilor

Iata-ma:
Calaream alaturi de Winnetou prin preeria inca neatinsa de “civilizatie”
Am doborat cu un pumn alaturi de Old Shatterhand, ursul grizzly si ne-am ospatat din pulpanele lui grasute
Am plans pentru Nso-Ci si am jurat razbunare amarnica fetzelor palide
Lumea nu a mai fost la fel cand cel mai drept indian a inchis ochii…
 eroii nu trebuie sa  moara cand esti copil
Submarinul Dox m-a facut sa explorez cada in locuri nebanuite
San-Antonio, cuvinte interzise curios de incitante
Dumas, onoare si iubiri planse
Inspectorul Farnache, Sisoe, Pafnutie si Eva…ah Eva!...hohote de ras sfinte
Moartea a venit pe banda de magnetofon mi-a spus Haralamb Zinca
Am cautat comori indrumat de Jack London si trei inimi
Sherlock Holmes a fost letal de elementar
Am ratacit cu Alice in al ei magic taram printre iepurasi cu ceas si palarieri cu cap cusut
Am invins zmei si am salvat Ilene senine
Am zburat ca gandul si am spus la ceas de seara povesti nemuritoare...
................................................................................................................................................
Ratacit-am mult prin paginile carti
Dar, pe masura ce inaintam in lectura, mi-am dat seama
Ma citeam chiar pe mine…
Realizez acum, m-am pierdut, copil fiind, printre carti
De umblati prin biblioteca…va rog, scoateti-ma la joaca.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu